Wednesday, December 14, 2011

Nu har vi jul här i vårt hus.

Har precis klätt granen. Jodå, den blev fin. Vi brukar alltid ha glitter på våran gran men i år kände vi nej, det räcker så här, med kulor, tomtar och änglar. Vi var rädda att extra glitter bara skulle leda till besvär. Less is more, typ.

Känner mig dock ledsen. Vet varför och det är jobbigt, jag orkar knappt skriva om det. Jag känner lite som "here we go again". Det går trögt uppför och jag vill bara låsa in mig någonstans och vara ifred. Kura ner mig i sängen, dra täcket över huvudet och försvinna en stund, resignera, förlora mig i gamla vanor. Det är ju så bekvämt att bara köra på som vanligt.

Om en och en halv vecka är det julafton och jag känner mig nästan likgiltig. So what, typ.
Om det finns en tidsmaskin där ute någonstans hade det varit bra. Då skulle jag spola tillbaka en sisådär 10 år och pausa.

No comments:

Post a Comment