Friday, October 21, 2011

FREDAG!

Hipphuraaaaaa för det är fredag idag!

Förmiddagen satte ribban väldigt högt. Oj oj oj oj vad roligt, givande och intresssant det var på gruppdiskussionen idag. Vi pratade bl.a. om genusperspektivet under upplysningen och ifrågasatte Astell, Rousseau och Wollstonecrafts texter. Mycket intressant! Läs Idé och lärdomshistoria vettja! Det är det bästa jag gjort. (Nu är jag efterklok igen, jag vet.)

Det sämsta med denna dag att det var den sista (för min del) i Idé och lärdomshistoria. Tänkte att jag kör den andra halvan till våren istället för nu i höst, men efter en sådan rogivande dag som denna vill jag inget hellre än att fortsätta nu nu nu. Jag vill fortsätta att träffa alla underbara människor jag fått äran att lära känna. Jag vill inte avsluta nu. Det vore ju som att köpa en kanelbulle och äta allt förrutom mitten. Det bästa kommer ju NU!!!! Typiskt. Jag får tänka över saken noggrannt. Kanske är lika bra att jag kör på som jag har tänkt; att läsa resten av kursen till våren eller kanske nästa höst, eller nästa vår eller kanske hösten efter denna höst eller hösten därpå?

Nåja. Eftermiddagen har varit myspys med saffranssoppa, Svt-play och Ben&Jerry. Nu är jag sådär lagom seg och hjärnan känns uppochned. Frisk luft? Ja tack!

No comments:

Post a Comment