Tuesday, October 18, 2011

Godmorgon!

Gillar att det är tisdag! Gillar att ångest-måndag ligger bakom och att det nu är en brant backe nedåt. Nåja, det känns lättare att andas nu när inte måndag ligger och trycker hårt hårt hårt och ställer krav krav krav. Måste göra det och det och det, måste hinna. Gör check-listor och bockar av. Ibland bockar jag inte av. Igår var en sådan inte-bocka-av-dag. Hatar det.

Ska till skolan om några timmar. Föreläsning om maktens mekanismer: samhällskontraktet och vad är upplysning? Med andra ord heldag. Idé och lärdomshisoria är oehört intressant och jag är glad att jag hoppade på kursen, men heldagar får mig att aldrig vilja gå i skolan mer. Usch vad jag hatar dem.
Det var annat i gymnasiet då heldagar var en del av vardagen. Nu är det ett lyxproblem.

Jag är hemma runt 16.00. Då ska jag plugga plugga plugga. För jag måste måste måste. Men det är lugnt, det är tisdag.

No comments:

Post a Comment