Sunday, November 20, 2011

Nog kan jag säga att det har varit en bra dag.

Mörkret har för länge sedan lindat in världen i svart och jag sitter uppkurad i soffan och tittar på Copycat singers i TV 3. På varendra fri yta i huset står en mängd adventspynt, avdammade och rengjorda, i väntan på att bli utplacerade, alltid på samma plats som fjolåret. Jag ska pynta lite dag för dag, hade jag tänkt. Oftast brukar jag göra allt på en och samma dag, men då blir det allt jag hinner den dagen. Mat, t.ex, brukar bli något i förbifarten. Pepparkakor till lunch är inte ovanligt.

I morse sprang jag i skogen och fascinerades av dimman då solen lyste igenom. Jag kunde inte ungå att fantisera om skogsrån som skrider fram mellan tallar och snår och älvor som åstadkommer virvlar i dimman när de dansar på sjön. Det. Var. Så. Vackert!

Gaaaaaaaaaaaaaah. Jag skriver och skriver, helt plötsligt har allt raderats. Nu kommer det inte med (orkar förfan inte skriva om). Men det handlade om julen, om en vecka in this very moment, är det 1:a advent. Wiiiiiiie.

Pepparkakorna verkar ropa mitt namn. Bäst att gå.

No comments:

Post a Comment