Saturday, November 12, 2011

Vad i?

Det är så underbart att solen får lust att kika fram ibland. Idag och var just en sådan dag. Känslan är lycka, näst intill eufori och jag blickar ut genom hallfönstret och föreställer mig hur solstrålarna glittrar och vidrör allt som känns mörkt och tugnt.
 En stund senare tycker jag mig ana hur det mörka och tunga resignerat verkar avdunsta från jordens yta.

Oftast är jag den som föredrar regn och rusk men under vintern och förvintern har jag inga som helst problem med molnfria dagar! Jag ser hellre att solen skiner så att jag kan ta mig en 3 timmars utflykt till en sjö några kilometer härifrån, dricka varm choklad, äta kanelbulle och blicka ut över sjön som antyder en vag isbeläggning.

Någonstans vid denna sjöillusion blir jag medveten om världen igen och noterar att grannarna troligtvis köper svart arbetskraft. Vad i helvete är det dem ska göra? Vad i..? Ett stort rektangulärt hål gapar stumt från fasaden. Jag blir avbryten i mitt nyfikna iakttagande när en av hantverkarna verkar se mig eftersom han visar finger och ger ifrån sig en oförskämt otäck blick.

Det piper ifrån timern i köket. Bäst att gå.

No comments:

Post a Comment